tisdag 2 oktober 2012

Soffbord av lastpall - del 1

Jajamensan, nu är tanken att en lastpall ska in i vårt vardagsrum! :) Mannen i mitt liv köpte min ide' (yesssss!), så nu blir steg ett att ragga upp en lämplig Europapall... Den ska ju helst vara rätt i färgen från början, sådär gråbrun ni vet, och lagom nött. Gissar att det bara är att ge sig iväg ut i industriområdena och börja spana, men om det är nån av er som på rak arm vet nåt ställe som kan vara värt att börja med, tar jag mer än gärna emot tips!

Pallen kommer att stå på ganska stora låsbara hjul, som finns att köpa på Jula och Clas Ohlsons. Eventuellt kommer jag lägga på en glasskiva ovanpå också, vi får se...

Här kommer några inspirationsbilder. Den första är min favorit, sååå snyggt!


Bild från Grafitgrå
Bild från Apartment Therapy
Bild från Bobedre
Bild från Livet hemma, IKEA

Det finns ju dock ett aber med den här sortens bord... Det kanske är lätt att få stickor från det? Tänker då såklart på vår lilla guldklimp som just nu klättrar på allting... Man kanske i såna fall kan klä in pallen i genomskinlig plast tills lillponken lugnat sig lite...eller nåt... Man kan säkert slipa lite på pallen, men då tar man ju inte bara bort stickorna, utan även den charmiga patinan... Går ju att betsa då i och för sig, men, men... Tål att funderas på helt enkelt! Moltas välmående går ju före ett bord om man säger så..! :)

Som jag skrivit här i bloggen tidigare vill jag nu få in lite av industri- och vintagestilarna i vårt hem. Mjuka upp den svartvita basen med mer grått och trädetaljer. Tror därför att ett sånt här bord skulle passa ypperligt! Men som sagt, vi får väl se om det känns praktiskt genomförbart. Hoppas det i alla fall! Fortsättning följer... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica