måndag 1 oktober 2012

Fynd på vinden

Igår när jag skulle åka hem från mina föräldrar, slog det mig att de kanske har några spännande prylar på vinden... Ni vet, sånt som lagts undan för många år sen, som man inte velat slänga, men inte heller ha framme. Och mycket riktigt! Tror ni inte jag hittade några riktigt häftiga pinaler.... Nämligen två gamla resväskor! Gråa, hårda, den ena lite större än den andra... Hur charmiga som helst! Och jag kan få ta hem dem! Kunde dock inte ta dem igår, men nästa gång lägger jag vantarna på dem. :)

Jag vet, fotot är under all kritik, men det var inte direkt ljust där uppe...

Tokdålig bild på två häftiga gamla resväskor...

I den ena väskan fanns dessutom diverse prylar, varav en porslinsuggla! Den adopterade jag på momangen, så nu har min tidigare uggleljuslykta fått ett syskon...

Ny-gamla ugglan har boat in sig på sideboarden i vardagsrummet.

Angående resväskorna så var min första tanke att man kan ha dem som soffbord, med den mindre liggandes ovanpå den större. Men vid närmare eftertanke tror jag att det kommer se för fjuttigt ut. Jag tror istället att de ska få ligga mot väggen, under gipsmagen i vardagsrummet. Och eventuellt med någon korg ovanpå... Jag har en bild i huvudet som ser toppen ut, men det kanske visar sig bli en flopp när väskorna väl kommer fram i ljuset. Eller så kanske mannen tokdissar väskorna! Vi får la se! OM de flyttar in, vilket jag ju hoppas, kommer jag självklart lägga ut en bild här.

Apropå soffbord så skulle jag vilja byta ut vårt nuvarande... Och jag har en ide', men den vill jag presentera för mannen min innan jag säger för mycket här. Jag hoppas att han gillar den! :)


6 kommentarer:

  1. Tack för hälsningen hos mig! Vad kul, nu hittade jag ju din fina blogg!
    Vi verkar gilla samma saker, du och jag ;) Jag har en sådan där resväska i brunt (söker efter en till) som ligger mot väggen i vår "whiskyhörna", jag har ett par böcker och en glasljuslykta på min ;)
    Ser att du har en fin gammal skrivmaskin också, precis som jag ;)
    Ska bli spännande att se när du tagit hem de fina resväskorna till dig!
    Återkommer!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Otroligt vilket fynd!
    spännande att se dom på plats hemma hos dig sen:)

    SvaraRadera
  3. Så kul att du hittar fynd:) Vindar, de kan dom, där hittar man nästan alltid något kul, vi var ut i Erics föräldrars vind & där hittade vi en gammal string hylla:) Den ska målas vit!

    Hoppas att ni har haft en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jättefina väskor du hittat. Klart mannen din måste vilja ha in dom i huset:-)
    Ska du sälja soffbordet som ni har nu så kolla med oss först, snälla :-) Är ute efter ett liknande. Just nu målar vi om det vi hade förut:-) Japp vi är på G nu med det bordet, men jag vet inte om det blir som jag tänkt mig så... kolla gärna med oss innan du ev. säljer det till någon annan.
    Ha en bra dag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Ja, han tyckte att de passade riktigt bra hos oss!

      Soffbordet kommer att flytta ner i gillestugan om det blir en lastpall i vardagsrummet... Så det stannar hos oss, åtminstone ett tag till! :)
      Håller tummarna för att ert bord blir som du tänkt dig. :)

      Trevlig helg till er!
      Kram kram

      Radera
  5. Vilken ljuvlig uggla!
    Gillar.

    Och visst får du låna bilder om du anger länk.
    Tack för att du frågar ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica