måndag 22 oktober 2012

Kusinhäng och Snickerskaka

Igår var vår lilla familj och hälsade på Lennarts bror med familj i Östhammar. Som alltid mysigt och trevligt. Och gott! Ann-Sofie går verkligen inte av för hackor i köket! :) Denna gång bjöds det på smakrik Kreolsk gryta samt mumsig chokladpannacotta och Snickerskaka à la LCHF! Tänkte dela med mig av Snickersreceptet här (lånat från bloggen 56 kg)

Snickerskaka

200 g mörk choklad, minst 70%
1 dl ekologiskt osötat jordnötssmör
1 dl salta jordnötter

Smält chokladen över vattenbad.
Värm jordnötssmöret tillsammans med jordnötterna (svag värme!)
Häll upp hälften av chokladen på bakplåtspapper och låt svalna. Bred sedan jordnötsröran ovanpå och toppa med resterande choklad.
Låt kallna i kylskåp och skär sedan i rutor.
Njuuuuuuut.... :)

Tyvärr hade jag nästan ätit upp min pannacotta när jag kom på att jag kunnat fota den också... :) Den var hursomhelst också toppengod, och även det receptet finns på 56 kilo.

Moltas var i sitt ässe när han fick busa med mysiga kusinerna Saga och Kajsa... :)

Kusinhäng

Hoppas att ni också hade en bra söndag!

3 kommentarer:

  1. Oj vad gott det måste jag testa att göra någon dag:) Tack för receptet!

    ha en bra dag!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Åh så goda de ser ut:) Måste testas här hemma någon dag:)

    Hoppas att ni får en mysig dag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det där såg ju farligt GOTT ut, måste testas:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica