torsdag 18 oktober 2012

Corokia Cotoneaster...

Bild från House of Eden Interiör

...eller "Bloggblomman" som den också kallas, eftersom den dyker upp flitigt på bloggar här och där. Jag tänkte sälla mig till det gänget och också införskaffa en Corokia... De är ju så läckra! "Skir och skulptural" samt "vacker och spännande". Så beskriver Blomsterlandet denna växt. Skötseln blir dock en utmaning för mig... Jorden ska nämligen hållas "lätt fuktig". Gaaah... Jag som allt som oftast glömmer bort blomvattningen! Det är därför det endast finns fetbladsväxter hemma hos oss (plus några tappra orkidéer som märkligt nog verkar trivas förträffligt och blommar om gång på gång..!). Fast i och för sig, om jag kan få vattna den lite varje dag (och inte t ex tre ggr/vecka...), så kan jag nog få in det som rutin... Hoppas jag!
Wish me luck! :)

Nu ska jag återgå till Moltas mellis-storkok... Äppel- och päronklyftor puttrar på spisen och ska utgöra basen i några olika varianter på mellanmål. Tänkte göra blandningar med turkisk yoghurt, havregryn, banan och kanske lite hallon också. Mums! Hoppas jag att även han tycker..! :)

Vad gör ni denna torsdagskväll månntro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica