måndag 15 oktober 2012

Kuddfynd

Moltas och jag var en snabbis på det stora blågula varuhuset i helgen. Jag skulle köpa tyg till två svartvita kuddfodral, ett bredrandigt och ett smalrandigt. Upptäcker då dessa kuddar...
 
 
...19:-/st! Roffade åt mig två direkt! :) Så där fick jag ju min bredrandiga kudde... Färdigsydd och till och med billigare än att göra den själv!

Köpte ett smalrandigt tyg i alla fall och ska svänga ihop ett kuddfodral vid tillfälle. 35:- för det känns ju också överkomligt...
 
Även detta kuddfodral fick följa med oss hem, Lappljung Ruta. Har spanat på det många gånger, men nu slog jag till! 79:- för ett så pass stort och "kraftigt" kuddfodral tycker jag känns väldigt prisvärt. Som så mycket annat på det där varuhuset..
 Tycker att mönstret är så härligt! Grafiskt och etno på samma gång liksom.
 
Som jag nog nämnt tidigare... Man kan väl aldrig ha för många kuddar va..?! ;) Någon/några virkade och/eller stickade gråa också, så är vi nog i hamn!

Natti natt!

 

5 kommentarer:

  1. Lappljung ruta är så häftig. Var på blå/gul i tisdags och skulle shoppa lite. Sneglade många gånger på just den kudden men ett gäng andra kuddar fick följa med hem denna gången .-)
    Men snygg är den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi.. Ja, alltid får man med sig nåt därifrån!

      Radera
  2. Hej ,jag liksom du älskar svart vitt just nu.Det blir så fräscht hemma med dessa färger.Stilrent och lugn på något vis.Härligt med fynden, snygga.Kika gärna in på min blogg där pågår just nu en tävling tom lördag.Väl mött.Mvh Lotta

    SvaraRadera
  3. Jag vat på "mitt" blå/gula varuhus förra veckan och såg inte kuddarna för 19/st, kanske är det så att dom har olika sortiment eller så yrar jag runt och hittade inte!
    Jag köpte också tyg där, grå/vitt, fast de gråa ränderna va lite blekare/slitet. Sydde mig iaf ett kudfodral och inkl innerkudde = 74 kr, om man ska vara exakt på kronan ;-) Perfekt!!!

    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  4. Den har ju vi också här hemma:) Vi har haft en mysig dag! Blev bebishäng hemma hos min kompis, sen tog vi en sväng till Gränby för lunch & sen blev det Ikea! Nu på kvällen har vi ätit middag hos min syster, fullspäckad dag:)

    Mysigt med 4H!

    Vad ska ni hitta på mer i veckan?

    Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica