fredag 10 maj 2013

Världsklockor

Jag är lite sugen på att sätta upp tre eller fyra likadana klockor ovanför varandra... Och bredvid varje klocka sätta fast ett väggord med ett stadsnamn, t.ex. Bälinge :), New York, Sydney. Och så ställa klockorna rätt efter sin stad såklart! :) Tyvärr hittar jag ingen bra inspirationsbild för detta på nätet, men jag vet att IKEA här i stan har gjort så i ett av sina rum. Ska fota det nästa gång jag är där! Det är den här klockan de använder sig av, PUGG. Stilren och passande för ändamålet tycker jag.
Bra pris också, 149 kr. 


Frågan är bara VAR jag skulle hänga upp dessa världsklockor... Tål att funderas på! Men inte precis nu, för nu ska jag nanna kudden... Natti natt!

4 kommentarer:

  1. Det kommer att bli hur fräckt som helst! Det är riktigt snyggt med klockor :-) Ha en go lördag!

    SvaraRadera
  2. Det blir en kul grej, har sett det där lite nu coh då, både på restauranger och hemma hos folk och det blir verkligen ett blickfång!
    Det funkar ju att hänga dem både horisontellt eller lodrätt så du får helt enkelt spana in en vägg nånstans :)
    Ha en bra lördag
    kram

    SvaraRadera
  3. Kul ide, så länge klockorna inte tickar! Det är jag allergist mot...

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica