torsdag 9 maj 2013

Dymo-love!

Nu är jag tillbaka på hemmaplan igen, efter att ha varit på en mycket trevlig och givande jobbresa till Luleå och Jokkmokk måndag till onsdag. På schemat stod bland annat besök på Teknikens Hus och samemuseet Ajtte. Absolut besöksvärda båda två!
 
Förra helgen fick vinterkläderna förpassas ner till källaren. Såååå skönt att få mer utrymme i garderoben! Vinterjackor tar ju onekligen lite mer plats än vår/sommarjackor... I år kom jag på en ny variant för förvaring av alla mössor, vantar, halsdukar och liknande. Till min hjälp för detta hade jag min Dymo märkmaskin som jag fick av mannen min när jag fyllde år i januari. Gillas! Jag har bara testkört dymon tidigare, men inte märkt "på riktigt" med den... Om vi säger så här: jag är en riktig strukturnörd, så: Jessica + Dymon = sant! :) Nu kunde jag ju märka upp de nya lådorna med våra mössor och vantar! En låda för Moltas, en för mannen och hmmm... ja, öhhh... två för mig... ;) Och en för raggsockor och tofflor... Ja, jag veeet att det är nördvarning på det här, men det kan jag ta! :) I like!
 
 
Mjuka förvaringsboxar från H&M Home.
 
Here it is! Min nya vän! :)
 
 
När jag ändå var i farten med denna lilla maskin, var jag ju bara tvungen att märka upp lådorna med Moltas urvuxna kläder, som också fick ny plats nere i källaren.
 
 
Stora papplådor från IKEA.
 
Kul med ordning och reda tycker jag!
 
Fascinerande hur mycket som hade hänt här hemma i naturen på knappt tre dagar... helt plötsligt var björkarna härligt ljusgröna och utsikten från vårt vardagsrum ut mot "stora vägen" (och således även utsikten FRÅN "stora vägen" IN i vårt vardagsrum...) börjar så sakteliga lumma igen. Ljuvligt! :)
 
Tjingeling!

4 kommentarer:

  1. Vilken kul jobbresa!! Spännande! Om du är nörd så är jag också det :-) Jag gillar också lite ordning och dymon... ja, den köpte jag efter tipset från dig :-) Hade ingen aning om var man kunde hitta en sådan tidigare :-) Så... ja, du är nog medskyldig till mitt nörderi, hihi. Kul att du är tillbaka!

    SvaraRadera
  2. Snyggt det blir med en dymo! Och det är ju så skönt med ordning och reda på sina saker! Ha en fin helg, kram

    SvaraRadera
  3. Ude godt men hjemme bedst :-) Herligt at blive inspireret gennem job...
    Ønsker dig en rigtig fin og afslappende weekend - kram fra OddStyle

    SvaraRadera
  4. Fint! Jag har också en Dymo och älskar den :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica