onsdag 29 maj 2013

Några nya ting

Mitt och min vän Jennys besök på mysiga Skattgården i lördags resulterade, för min del, i några nya ting hit hem; 

En supergullig betonguggla... för inte kan man väl ha för många ugglor va..? I bakgrunden skymtar två till... :)


...och två fina ljusstakar, som är mycket svartare "i verkligheten" än vad de ser ut att vara på bilden.

 
Dessutom blev det två pinaler till Moltas; en docka och ett träpussel. Dockan mottogs med stor glädje! :) Efter att han hade gosat med den slängde han upp den på axeln, och gick runt med den så, samtidigt som han donade med annat med sin andra hand... som värsta mini-pappan! :)

Jag köpte också en fin flaska till min mor, som jag tänkte kunde passa bra som vas vid stugan på Gräsö. Glömde att fota den... Jag tar en bild på den nästa gång jag är där. Och då med blommor i.

Ikväll ska jag nog vara så crazy att jag går och lägger mig tidigt... Och läsa bok i sängen... Jösses så skönt! Ja, så blir det! Och det är ju typ NU! :)
 
Bye for now!

7 kommentarer:

  1. Vilken söt liten uggla. Kul att göra lite fynd. Själv känner jag mig galet shoppingsugen just nu, får bli en tur till stan i helgen. Kram Nina

    SvaraRadera
  2. Massor av fina grejer ju! Ugglor gillar jag också :-) Snyggt köp! Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Jag fick ju kramas med dina killar idag!! Men vi måste ju också kramas! Dags att styra upp en grillmiddag snart! Och så måste jag ju bara komma över och beundra dina inköp, särskilt ugglan! ;)
    Puss ❤️

    SvaraRadera
  4. Så fina saker du köper. Jag kan knappt hanla för jag vill ha allt och inget så jag kommer ofta hem tomhänt. Tror jag iaf. vi får fråga Micke. Hi hi.
    Ha en fin dag.
    Hälsa familjen.
    Kram Carola

    SvaraRadera
  5. Så söt uggla, som du skrev de kan man verkligen inte ha får många av:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  6. Härliga ljusstakar!
    Tack för tips om klänningsinlägg :)
    Jag har faktiskt en etikett "klänningskavalkad" (där även denna ingår) där det finns några klänningar representerade. Bara hemsydda visserligen. Kanske jag skulle göra som du sa, faktiskt? ;) Kul idé :)
    Kram fina!
    /Maria

    SvaraRadera
  7. Söta ugglor och fina ljusstakar, gillar själv den där robusta lite danska känslan på pynt och prylar just nu, precis i den stilen!
    Det är alltid lika kul att fynda!
    Ha en fin kväll, kram!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica