söndag 26 maj 2013

Mors dag

Sorry, jag ljög visst igår då jag skrev att nästa inlägg skulle handla om det jag köpte på Skattgården... för så blir det inte! :) Jag känner ju nämligen att jag idag vill skriva om Mors dag...
 
Att bli mamma är det största som hänt mig. Vilka enorma känslor... KÄRLEK, glädje, lycka och tacksamhet... och såklart även oro, nojjighet och rädsla för att något skulle kunna hända. Jag tycker också att det är helt fantastiskt att nu få se min älskade livskamrat sedan 20 år tillbaka, som pappa! Så häftigt ju! :) En ny dimension har infunnit sig. Dessutom har jag själv världens bästa mamma (och pappa och brorsa, men idag skulle det ju handla om oss mammor! :) )... Så jag har mycket som jag känner mig otroligt tacksam över.
 
Moltas- och mammagos då han var 5 dagar gammal.
 
Vårt älskade lilltroll vaknade redan kl. 4 i morse... vi försökte få honom att somna om hos oss, men det funkade inget vidare, så en trekvart senare gick mannen min och han upp, och mamman fick sussa vidare... man tackar! :) Jag fick sovmorgon till kl. 7 och när jag då gick upp blev jag uppvaktad av mina älsklingar. Dom hade köpt en så gullig bok... En barnbok som heter "Jag älskar dig mamma!". Jag läste den för Moltas idag, och han satt still i mitt knä genom hela boken och verkade verkligen gilla den. Varje gång jag läste "Jag älskar dig mamma" blev han nästan blyg och fnissig... älskade gullunge! :) Boken kallar vi nu "Mammaboken". Jag fick dessutom ett fint kort, senaste numret av Residenze och ett par strumpor med texten "MAMMA" på. :) Vilka mysiga presenter!
 
 
Nu på kvällskvisten har mannen och jag avnjutit LCHF-chokladbrownie med vispgrädde. Gott värre! Jag kan verkligen varmt rekommendera dessa brownies. Vill ni ha receptet hittar ni det här.
 
Hoppas ni haft en fin helg. Imorgon börjar en ny vecka igen...

5 kommentarer:

  1. Finaste mamman i byn! ❤️
    Puss

    SvaraRadera
  2. Ja, men de är ju för goa de små <3
    De betyder allt och lite till!
    Kul att ni hade en mysig mors dag, både mor och son,
    kram

    SvaraRadera
  3. Härligt det låter. Att få vara MAMMA är det allra bästa, även till STORA barn:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Ja, det är verkligen helt fantatsikt att få vara MAMMA, även om det ibland innebär hårda ord, oro, irritation och ilska. Mest är det ju ändå GLÄDJE!!!!
    Och som du säger... att få uppleva att ha sin kära som pappa till sina barn! Härligt, härligt!
    Kram fina du!
    /Maria

    SvaraRadera
  5. Tänk att kl 7 kan vara sovmorgon! Brukar mest vara jag, den mest morgonpigga i stan, som resonerar så :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica