onsdag 30 januari 2013

Ny skål och lite vardagsbestyr

Dagarna blir inte alltid som man tänkt sig, särskilt inte med en ettåring i huset. :) Igårkväll var planen att gymma, koka äppel/päronmos, göra en beställning från hm.com och blogga. Blev dock inget av det nämnda, utan istället blev det en låååång läggningsmatch mot sonen som avslutades med att hela familjen somnade i vår säng... Jag vaknade runt ett med kletigt smink och svettiga fötter (låg med strumpor plus tjocksockor under tjockt täcklager...). Kände mig sisådär sugen på någon av mina planerade kvällsaktiviteter då kan jag ju säga! Men efter en uppfräschande dusch surfade jag i alla fall in på hm och tänkte göra en beställning. Då var det såklart tekniskt fel på shoppingbagssidan... Morr! Så vid halvtre rundade jag av och gick och la mig igen. 

Idag har det däremot storkokats mos. Check! Har även varit hos frissan och fått barret fixat. Såååå skönt att fått det uppklippt och slingat. Och lyxigt med några timmars egentid! Efter frissan slank jag in på Indiska och brände ännu en wrapp... :) på denna fina skål.

Skulle beta av min hm-beställning nyss också... Jag trodde ju att man kunde använda hm-presentkort även vid onlineköp... Fick nämligen två sådana när jag fyllde år. Men icke! Morr igen... I-landsproblem förvisso, men morr ändå... Så beställningen får vänta lite. Tänker först kika i butik om några av plaggen finns där, så jag kan använda mina presentkort.

Har just kikat på Mia på Grötö, NU blir det gymma. Hoppas jag! :)

3 kommentarer:

  1. Vilken otur du har haft! Men vad duktig du är på att göra storkok! Smidigt när det väl är gjort! Skålen är jättefin och jag morrar lite åt att Indiska inte finns här i min stad :-) Ha en go torsdag!

    SvaraRadera
  2. ja, så det kan bli när man har med barn att göra ;) :)
    Fin skål! Hoppas du får till dina köp på HM också ;) :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  3. Hej, Jag har också en ettåring i huset så jag vet hur det kan vara... ;) Det blir inte alltid som man har tänkt sig! Hoppas att du får en bra dag & tack för en inspirerande blogg! Kram Hanna

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica