torsdag 10 januari 2013

From within

Trots att jag bor i "fel" land tänkte jag vara med i NIBs (Norske InteriörBlogger) bloggutmaning From within... Man fick faktiskt det..! :) Mitt bidrag blir den här bilden.


Inredningsmässigt så är det här jag, from within. En svartvit bas som mjukas upp med trädetaljer och gråa toner. Nytt möter gammalt och mjukt möter hårt...  Jag gillar att blanda material. Betong, zink, trä och ull blir vackert tillsammans. Jag inreder gärna med personliga ting, såsom foton och föremål jag hittat eller köpt på resor. I den bruna vasen på bordet till exempel, står piggsvinstaggar som jag hittat i den namibiska öknen. Härligt att bli påmind om sådana minnen! Och många kuddar vill jag gärna ha i soffan... :)

Kika in på NIB för att se många härliga bidrag! Det finns sannerligen en uppsjö av fina bloggar i vårt grannland i väst...


10 kommentarer:

  1. Jag gillar din inredning massor! :) Just den där bilden är ju som hämtad ur ett glossigt magazine också! Och kuddar gillar jag också... ;)
    Så klart jag har en bra kväll ;) Jag softar och läser fina bloggar! :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Ett jättefint bidrag!! Riktigt kanonfin bild och inredning! Du har verkligen känsla för det där...

    SvaraRadera
  3. Så flott at du er med!
    Liker innlegget ditt:)
    her er masse personlighet; bilder, puter og kos...
    liker bordet ditt:)
    lykke til!
    klem nina

    SvaraRadera
  4. Wow!
    Flott stue du har!
    For en kul stil!
    Elsker bordet ditt!!!
    Lykke til med utfordringen!
    Ønsker deg en NydeligFlott fredagskveld!
    Klem fra Julie :-)

    SvaraRadera
  5. Utrolig flott og stilig!! Lykke til.

    Klem Helene..

    SvaraRadera
  6. Den perfekta blandningen av material och färger!

    SvaraRadera
  7. Nydelig bidrag ;-)
    God helg ;-)

    SvaraRadera
  8. Så mange fine bilder du har! Og en fantastisk flott blogg!!:)
    Lykke til og en fin kveld!

    SvaraRadera
  9. Knallflott stue! Flink du er. Digger den svart hvitt og natur stilen... Stikk gjerne innom meg. Give away som trekkes i morgen.
    Klem fra diana.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica