måndag 31 december 2012

Nyårssupé i mjukisbrallor

För tredje året i rad - då får man väl börja kalla det en tradition va? - firar mannen min och jag (och i år är ju Moltas med för första gången!) in det nya året tillsammans med våra vänner Tina och Erik. Och vi fyra har hittat ett vinnande koncept för upplägg av kvällen... Klädkod: mjukiskläder och karlarna fixar trerättersmiddagen (planering, inköp och tillagning), medan Tina och jag slappar i soffan! :) Funkar för oss! 
 
Så himla skönt med mjukiskläder... avslappnat och inte minst praktiskt med expanderbara brallor när man äter så mycket gott! :)

 
Kvällens dukning går i svart och vitt. Vilken surprise va? ;)


Jag älskar tulpaner...


...och så lite ljus (eller ganska många blir det nog...) på bordet såklart. Tycker det blir så behagligt sken från den lilla loppisskålen som numera används som ljuskopp. Passar fint ihop med den hemmafixade spetsdukslöparen.
 
Passar nu på att önska er alla bloggläsare ett Gott Nytt År! Jag är ju sååå glad över att ni läser min blogg... Och tack så mycket för alla kommentarer!
 
Ha en fin kväll!
Kram Jessica

4 kommentarer:

  1. Haha, underbart! Verkligen!
    Så jättefin dukning! Sådan där liten sockerskål har jag ärvt efter min farmor! Har en gräddsnipa (heter det så???) till också! ;)
    Kram och god fortsättning!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig tradition!! Jag kände själv att jag skulle behövt mnjuisbrallor med massor av töjvidd på igår :-) Smart klädkod! Dukningen i svartvitt gillas skarpt! Dukarna är för härliga... fint sken av ljusen blir det! Ha en riktigt god fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
  3. Var har du fått tag på de snygga svarta vinglasen?

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica