söndag 28 juli 2013

Semesteraktiviteter

Hej på er i sommarvärmen!
 
Oj va länge sen det var jag skrev något här nu... bloggandet går på sparlåga just nu, och kan nog tänkas göra det några veckor till. Men lite uppdatering får det allt bli! :)
 
Här njuts det för fulla drag av semester... underbart! Några axplock från vad vi pysslat med på sistone:
  • Kollat när min pappa utnyttjade sin 65-årspresent från oss "barn" med familjer; en segelflygstur!
Brorsan med dottern Minou och mannen min med Moltas spanar in flygmaskinen.
 
Förväntansfull pappa!
 
Planet bogseras upp i luften.
 
Medans morfar/farfar var uppe i luften fanns det tid för bus.
 
Flygturen gick bra och flygarn verkade helnöjd. :)
 
 Fler avverkade semesteraktiviteter som innefattar fordon;
  • Moltas (som är nästintill besatt av traktorer) har fått åkt traktor med sin morbror... wow liksom! Trollpojken såg sååå stolt och fokuserad ut! Vilken lycka. :)
Fokuserade pojkar!
 
Tänk så kul det är med skopan som körs upp och ner... :)
  • ...Moltas har också åkt med pappa på morbrors fyrhjuling (supersakta och en kort sträcka, men ändå...).
 
  • Och så har vi varit på Kolmården med brorsan med familj. Vi valde ett paket med två dagars entré till djurparken och en övernattning på ett b&b i närheten. Det var verkligen lyckat att ha två dagar på sig i djurparken, särskilt när två småttingar är med. Det finns ju såååå mycket att göra där inne! Förutom djuren finns tivoli, Bamses värld, stor lekpark med mera. Och stället vi bodde på kan jag verkligen rekommendera; Villa Bråviken, 6 km från djurparken. Tyvärr tog jag inga bilder därifrån, men läget var kanon; på en höjd med sjöutsikt. Fräscha rum med egen dusch o wc och bra frukost.
Kusinerna har så himla kul ihop och är bara så rackarns gulliga tillsammans! Mycket kramande blir det! :)
 
Färgmatchningen var faktiskt inte planerad! :)
 
 
Förutom de här aktiviteterna har vi umgåtts med familj och vänner, njutit av sovmornar (Moltas har (för tillfället?) slutat med sina kl 5-mornar, peppar, peppar...), betat av några punkter på "to do-listan", slappat på tomten med poolbad och vattenspridsspring, med mera, med mera... :) I löööööv semester!!!
 
Nu i veckan blir det jobb onsdag-torsdag för min del, men sen är det på't igen. Semestern alltså! :)
 
Må väl!

15 kommentarer:

  1. Sååå härligt ni har haft det! Man kan faktiskt se på din pappa att han fått en present utöver det vanliga :-) Vad kul! Njut av de varma sommardagarna, så tar vi bloggandet som det kommer tycker jag :-) Inga krav och måsten när vi är inne i årets härligaste årstid! Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Härligt att ni myser och har det bra fining. "Måsten" som bloggande kan vi göra när semestern är över! Nu ska vi njuta av våra små, våra män och sommarledighet! ❤ Hörs i helgen om måndagsplaner? Vi längtar! Puss ❤️

    SvaraRadera
  3. Vinn ett presentkort på Indiska i min blogg just nu! :D Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Härliga sommardagar du har haft & förhoppningsvis har, precis som sommaren ska vara:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Underbara sommarsysslor för er och lille Moltas! Det gäller att njuta av semestern då kan bloggen ligga nere ett tag... Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Härligt med semesterlunk och alla roliga aktiviteter som brukar bli:) Och vilken grej med segelflygning, urhäftigt!

    Kolmårdens Djurpark är jag också sugen på att besöka. Vi bor ju väldigt nära men nu var det många år sedan jag var där. När man var lite åkte vi dit ofta både med skola och privat;) Får se om det blir ett besök innan säsongen är slut:)

    Ha en fortsatt härlig semester! /Kramar

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga dagar ni haft! Kolmårdens Djurpark är inte så långt ifrån oss- nästa gång får ni kika förbi på en fika vettja´!
    KRAM och ha det fortsatt fint!
    Judita

    SvaraRadera
  8. Glömde säga: nu finns du på min lista!
    Kram! Judita

    SvaraRadera
  9. Åh,så härligt & vilka vackra foto!Trevligt att du hälsade på mig :)

    /Kram Annmi

    SvaraRadera
  10. Halloj igen Jessica,
    Skull-vasen har min dotter köp för en billig peng på Chilli:)

    Kram Kram Åsa

    SvaraRadera
  11. Så härliga bilder!! Låter som ni haft det hur bra som helst!! Kolmården var jättelängesen jag var på, dags att besöka snart tror jag. Och Moltas är ju bara så söt:)
    jag har inte heller gröna fingrar men har gett mig an på att fikonträdet jag köpt ska överleva och stå sig fint ett tag:) (För det var det som du såg i mitt inlägg tidigare)

    Ha det gott!
    Kram fredrika

    SvaraRadera
  12. Ser så härligt och mysigt ut! :)

    Ha de bra!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  13. Så härliga sommarbilder, din pappa ser väldigt nöjd ut ;)
    Ha det bra.
    Kram PIa

    SvaraRadera
  14. Det känns som en bra tid att pausa lite, bara få vara med sina nära och kära :-)
    Låter som en härlig semester!
    Uuuuuh vi har också haft kl 5 mornar... men nu är det runt 6-6.30 rena lyxen!
    Men snart går det över och vi kommer glömma hur det var ;-)

    Din pappa ser fasligt nöjd ut, rolig present att ge!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  15. Vilka härliga sommarbilder! Och vilken supernöjd liten grabb som får följa med i både traktor och fyrhjuling, vilken lycka liksom :) Stooort grattis också till din pappa på födelsedagen, wow vilken present!!!

    Stööörsta kramen aka

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica