söndag 7 juli 2013

Mysdygn med tjejerna

I fredags eftermiddag styrde jag och mina vänner Sussie, Alec och Hanna kosan ut till mina föräldrars stuga på vackra Gräsö.
 
Där blev det häng med tilltugg och gott att dricka ett par timmar, innan vi tog oss in till Öregrund för middag på Hummelgrund. Och vilken middag sen..! Fisksoppa from heaven! :) Såååå himla god... Med vitlöksbröd till... Mumma!


Kvällen fortsatte på dansgolvet, vilket inte va direkt igår för min del! Jag älskar verkligen att dansa, och den här kvällen bjöds det på riktigt bra dansmusik, så det var ju såklart hur kul som helst! :) Nattfärjan tog oss sen tillbaka till ön, och efter en cykeltur i det ljumma sommarmörkret var det fyra nöjda tjejer som kröp upp i soffan och fåtöljerna i stugan... Efter ytterligare lite babbel lockade John Blund.
 

Lördagen startade med en lyxig sovmorgon och frukost i solen. Sen var det dags för "ormsafari"! Ja, alltså, vi gick på promenad och spanade efter ormar... :) Det finns nämligen gott om ormar på Gräsö, så man ser dem ganska ofta. I midsomras såg vi 6-7 stycken på en inte alltför stor yta... Men på gårdagens safari gick vi bet, till någras stora glädje tror jag! :) Jag är inte heller överförtjust i dessa ringlande varelser, men jag fascineras av dem och vill gärna titta på dem under kontrollerade former.
 

Efter den "misslyckade" safarin blev det solig lunch i Öregrund, och även lite shopping, innan vi åkte hemåt igen. Ett riktigt mysigt dygn med mycket skratt och energitankning. Underbart med lite egentid, och lika underbart att sen komma hem till sina killar igen! :)

6 kommentarer:

  1. Låter som en toppen utflykt!
    HU... ormsafari? Nä du tack! Jag är glad om jag slipper se dem annat än möjligtvis på bild...
    Kram på dig, fina!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Att ni vågade gå i det höga gräset?? Urk för ormar! Men... en kul dag verkar ni ha haft :-) Ha det fortsatt gott i solskenet!

    SvaraRadera
  3. Härligt att få träffa tjejgänget och prata, äta och dricka gott. Men jag säger också nej tack till ormsafari, hua.
    Ha en fin dag. Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Tjejhelger kan man leva länge på och helt klart annorlunda idé med ormsafari! ;)

    SvaraRadera
  5. Så roligt med tjejdygn! När jag kom till delen med nattklubb och dans så förstod jag att det varit precis en sån där tjejhelg man behöver ibland:)) Som ung på nytt blir man;) Ormsafari har jag däremot aldrig testat och kanske håller mig ifrån det också..:)

    Kram fredrika
    (tack för tipset i förra inägget, jag har största och svåraste fönstren i köket så det där kanske är ett alternativ som skulle passa)

    SvaraRadera
  6. Tjejhelg sååå himla kul, något man kan leva länge på. Ska själv träffa några ur mitt gamla tjejgäng på fredag ska bli sååååå roligt. Ormsafari står jag gärna över, fy för de krälande små liven. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica