söndag 14 juli 2013

En randig gåva

I fredagskväll när jag kom hem från jobbet blev jag rejält överraskad... På väg in i köket ser jag nämligen denna nya invånare:

 
... IKEAs Stockholm Rand-matta!!! Som ligger under vårt matbord! Som jag har babblat om denna matta... att jag minsann ska köpa den... men det har liksom bara bortprioriterats. Mannen min tittade nöjt på mig och sa "Grattis till semestern!". Han har gått och köpt den till mig! Gissa om jag blev glad!? :) Vilken start på semestern va?
 
 
Det blev precis så bra som jag hade hoppats att det skulle bli med mattan. Vilken skillnad alltså... innan hade vi en helsvart "rya" från IKEA, som "tyngde ner" hela rummet. Nu blev rummet helt plötsligt både ljusare och större. Gillar´t! Och som sagt, vilken överraskning... så himla gulligt gjort av mannen min!
 
Både igårkväll och ikväll somnade vår trollpojke runt 22.30... vilket är 3 timmar senare än vanligt. Misstänker att han kommit in i en "vill-inte-sova-på-kvällen-period" nu... kvällsläggningen brukar nämligen annars oftast förflyta smärtfritt. Så nu blir det spännande att se hur det blir kommande kvällar!
 
Igår var vi med om en ny upplevelse här hemma... men mer om den nästa gång! :) För nu ska nog även mamman sussa...

8 kommentarer:

  1. Snyggt!! Duktig man du har som lyssnat och överraskar!
    Har sonen kommit in i semestertider kanske ;) kram Suss

    SvaraRadera
  2. Vilken överraskning! Jag kan tänka mig att mannen var nöjd :-) Och att du är det så klart :-) Skitsnyggt!! Himla kul sätt att starta semestern på :-) Ha det nu så gott och njjuuuuut!

    SvaraRadera
  3. Superfint! De är som gjorda för våra köksbord! ;)
    Puss

    SvaraRadera
  4. Vilken överraskning! Passar jättefint in i ert hem.

    Hoppas du har en fin start på semestern!

    SvaraRadera
  5. Men du så snyggt det blev! Tänk att en matte kan görs sånt lyft! Och en massa beröm till din man, ska nog brerätta för min sambo vad du fick när du gick på semstern. Jag går ju på fredag så han har ju en chans..hihi!

    Hoppas du haft en bra start på semestern!
    Kram fredrika

    SvaraRadera
  6. Jättesnyggt! Passar utmärkt där! (funderar på den till vårt kök...) Vad fint av honom att köpa den som semesterpresent! :) Och nu slipper han höra fler ggr att du ska köpa den ;) :)
    Ha det fint!!!
    Kramar/Maria

    SvaraRadera
  7. Åh så fin..en sån måste jag också spana in :)

    SvaraRadera
  8. Det var väldigt fint av din man! Det är ju så väldigt uppskattat med dom oväntade gåvorna och dom behöver ju inte vara så dyra som en Sthlmrand matta alltid :) Blev jättesnyggt i rummet!! Önskar dig en skön semester med flera tu-man-hand-dejter ;) Sol till dig!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica