fredag 2 augusti 2013

Nya dekorationer

Häromdagen kvistade jag in på Hemtex och hittade den här coolingen. Jag föll pladask för denna kantiga nalle, så jag var ju bara tvungen att köpa den. :) Efter ett litet bidrag i form av en Wrapp landade kalaset på ynka 54 riksdaler... me like! 
 
 
För tillfället står han och vaktar på tv-bänken.

 
Som vanligt när mamman köpt något nytt i inredningsväg, upptäcker lilltrollet prylen direkt och går fram och pekar hejvilt på den nya tingesten! :) Anar man inte ett visst inredningsintresse där också kanske..? ;) Igår och idag höll han dessutom på och placerade nya "inredningsdetaljer" bredvid en prydnadsuggla innanför glasdörren i sideboarden... Va tycks? En tandkrämstub ena dagen och gosekaninen den andra... :) Kreativt!
 
 
 
Nu blir det till att packa klart lilla väskan inför morgondagen. Mina föräldrar, min bror och jag ska nämligen till Finland på en släktträff. Nu för tiden är det sällan som endast vi fyra reser tillsammans, så det blir säkert lite nostalgivarning i helgen kan jag tänka mig... :) Vi hade sommarstuga i Finland för många år sedan, så då spenderade vi många, långa timmar på resande fot till/från stugan, både i bil och på färjan. Den här gången blir det dock många, många färre timmars restid än då, för nu tar vi flyget istället. Smidigt värre! Jag ser fram emot helgen, samtidigt som jag vet att jag kommer hinna sakna mina älsklingar på hemmaplan... men på söndagkväll får vi kramas igen!
 
Passar på att önska er alla en trevlig helg!

15 kommentarer:

  1. Härligt kantig och "bumlig" björn... den hade garanterat åkt ner i shoppingkorgen här också. Haha, så lika tycke! Det där kommer att bli dyrt för er när sonen ska inreda sitt rum själv så småningom :-) Han visar ju onekligen intresse :-) Det är nog inte många barn som upptäcker nya saker i inredningen :-) Ha det så kul på resan!

    SvaraRadera
  2. Heej! Så fin björn! :)
    Jag har köpt mina muggar på Lagerhaus! :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Vilken fin björn =) Finns många snygga inredningsdetaljer.
    Hittade till din blogg och ville lämna ett spår.
    Kram och ha en fin dag

    SvaraRadera
  4. ha det så mysigt på familjetrippen :)

    Hoppas vi kan ses något snart!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så söt liten björn!
    Inte illa att ha en kille i familjen som upptäcker att det är nåt nytt i inredningen ;) kram Suss

    SvaraRadera
  6. Haha, du e la för go, isbjörnar i augusti! Den var jättefin!
    Och din lille parvel där hemma... han är ju som en liten Mini-Ernst! :-)
    Solkram o ha en strålande helg!
    Judita

    SvaraRadera
  7. Fin isbjörn! Måste kollas in!
    De små liven är roliga, min 3-åring var likadan i 1-årsåldern men tyvärr verkar desingintresset ha svalnat en smula ;)

    SvaraRadera
  8. Men åh vilken fin björn du fyndat! Blev ju jättefint dekorerat! Och vilken liten cool inredare du har där hemma, fniss :) Ja det är nog så att mammans gener gått i arv tror jag, hihi :)

    Ha det så kul på släktträffen!

    Stööörsta kramen aka

    SvaraRadera
  9. Otroligt vacker Björn :) & fina foto/Kramar Annmi

    SvaraRadera
  10. Vilken fin björn, alltid kul att fynda! Våran 1,5 åring möblerar också om, man hittar saker lite varstans!

    Hoppas du har haft en härlig nostalgisk tripp med familjen!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  11. Aah, tandkrämstuben är det nya liksom! ;) :)
    Hoppas du haft en fin helg med släkten!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  12. Söt den var...kul att du får en till inredningsintresserad i familjen, känns lovande med hans egna installationer tycker jag:)

    Ha en skön helg i Finland// Kram Åsa

    SvaraRadera
  13. åh dem har jag också kikat på, ska finnas mindre flerpack också? =)

    Jättesöta!

    SvaraRadera
  14. hihi, va roligt!! Ja, det är otroligt vad de är uppmärksamma på förändringar. De allra minsta detaljerna lägger de märke till. Vilket fint stilleben du hade på tvbänken, med kvistarna, plåtskylten och ditt nya fina inköp. Perfekt! :) Kram till dig.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica