onsdag 7 augusti 2013

En ny era

Idag började Moltas sin inskolning på förskolan...
 
Mobildbild precis innan förskolepremiären.
 
Jag undrar bara; vart 17 tog de här första 1.5 åren vägen???
 
Den här första dagen, som bestod av en timmes inskolning, gick i alla fall jättebra. Vår stora lilla kille var nyfiken på allt nytt och dök direkt ner i billådan... vilken lycka med en hel låda med för honom nya bilar liksom! :) Efter bara några minuter hade han i stort sett glömt bort mamma och pappa som satt en bit bort och iakttog. Imorgon blir det två timmar, och i slutet av nästa vecka ska han vara där utan mamma och pappa... gaaah... en ny era har påbörjats helt enkelt. Jag som är så himla känslosam kommer med största sannolikhet börja böla när vi lämnat honom där första gången, trots att jag tror att han kommer stortrivas där. Mammas lilla plutt har blivit stor helt enkelt. Allt har sin tid.
 
En och en halv vecka kvar på semestern nu, så jag fortsätter att njuta... :) Har ni fortfarande semester, eller har ni gått tillbaka till vardagen?
 
Tjipp så länge!

3 kommentarer:

  1. Ja, så sant sådant... allt har sin tid... och det är det som är tjusningen med barn och livet ;) :)
    Det kommer gå bra för honom på förskolan, han är säkert redo för det nu. Ni har ju varit "smarta" att vara hemma med honom ganska länge, tycker jag! :)
    Här i vår kommun använder vi oss av heldagsintroduktion. Fem dagar introduktion kl 9-14, där föräldrarna är med hela tiden de första (eller alla fem, beronde på hur det fungerar) dagarna och deltar i alla rutiner tillsammans med sina barn. Det fungerar bra, föräldrarna får en större inblick i vad vi gör på dagarna och inskolningen brukar gå ganska fort. Lycka till med den nya eran nu! =)
    Kram fina!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Åh, den tiden kommer jag ihåg. Visst är det jobbigt, men det kommer att gå fint ska du se... Det är dags för något nytt! Här är det semester i några få dagar till... jag börjar på tisdag :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Mmm Tiden går ...
    Här njuter vi fortf av Semesterlivet//Annmi

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica