söndag 17 februari 2013

Award

För ett tag sen överraskades jag med en award av goa Wikers liv-Maria. Tusen, tusen tack, såååå roligt! :)
 
 
Med awarden följde ett antal frågor att besvara, så här kommer de!
 
---------------------------------------------
 
Där trivs jag bäst...
Hemma med min familj! Älskar att resa, men "borta bra men hemma bäst"...
 
Om jag fick välja yrke fritt...
...skulle det nog bli något inom inredningsbranschen...
 
Då blir jag riktigt arg...
När jag får höra om djurplågerier och andra orättvisor.
 
Jag mår bäst när jag...
...är tillsammans med min familj.
 
Om jag fick en miljon...
...skulle jag betala av mitt studielån, lägga en del på resor och köpa det som står på önskelistan för tillfället, ny köksmatta bland annat.
 
Gör helst på semestern...
Jag föredrar en blandning mellan lugn hemmavistelse och att resa bort någonstans.
 
Värsta impulsköpet...
Hmmmm... svårt. Kanske en kjol jag köpte i Rom... väldigt dyr enligt mina mått, och har endast använt den ett par gånger.
 
Detta gör mig lycklig...
Mina nära och kära!
 
Jag drömmer om...
...att resa till Australien... och att jobba med inredning... :)
 
---------------------------------------------
 
Med awarden följde uppdraget att
- skicka den vidare till bloggar som har färre än 200 följare
- berätta på min blogg vilka jag nominerar och länka till deras bloggar
- svara på frågorna jag fått av den som nominerat dig
- hitta på nya frågor till de jag nominerar
- skriva på deras bloggar att de är nominerade
 
Denna gång skickar jag vidare awarden till

Och jag skickar med de frågor jag själv fick besvara... :)
 
---------------------------------------------
 
Här hemma fortsätter helgen imorgon... jag jobbade nämligen igår och är därför ledig imorgon. Så idag har det varit "lördag" för min del! :)
 
Vårt lilltroll åkte på en rejäl förkylning för några dagar sen, stackarn... snörvlar, nyser och verkar ha hela huvudet fullt med snor... :( Nu börjar det dock gå åt rätt håll igen. Och vi har verkligen haft tur.... det här är faktiskt första gången han är sjuk! Han har varit lite förkyld några gånger tidigare, men då har det varit med betoning på lite. Gissar att blir andra bullar när det sen är dags för dagis...
 
Nu ska jag skriva matsedel för kommande vecka.
Go´kväll!
 


 


 

2 kommentarer:

  1. Så kul att du tog dig tid att svara! :) Du är så väl värd denna award!

    Skönt att lillkillen är på bättringsvägen! Jo, nog blir det mer baciller när han börjar förskolan... tro mig!
    Ha en fin ny vecka!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Tack snälla! Blev mer än glad och sååå överraskad! Hoppas att du har haft en riktigt fin helg hittills! Kram/Hanna

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica